Giro d'Italia - Reisverslag uit Genua, Italië van Karsten en Abel Asdonk en Németh - WaarBenJij.nu Giro d'Italia - Reisverslag uit Genua, Italië van Karsten en Abel Asdonk en Németh - WaarBenJij.nu

Giro d'Italia

Door: Karsten

Blijf op de hoogte en volg Karsten en Abel

23 Juni 2014 | Italië, Genua

Het is steiler dan ooit. Het is heter dan ooit. Het lijkt oneindig bergop te gaan, terwijl je verdrinkt in je eigen zweet. Het is hardcore in de puurste zin van het woord. Het is het allemaal waard, zodra je met 50 bergaf sjeest. De kruistocht van La Spezia naar Genua (110km), ik ben er.

Wat voorafging:
Duiken! Been there, done that, en mag nu legaal tot veertig meter diepte duiken.. best wel heel gaaf. Vorige keer niet verteld; maar er werd me een 9-weekse stage aangeboden om 'divemaster' te worden, al werkende bij het duikcentrum. Als ik meer tijd had, dan had ik dat zeker gedaan, maar het gevoel om de reis af te maken en glorieus mijn Nederig Landje weer binnen te walsen was sterker. Met pijn in m'n hart heb ik afscheid genomen van die geweldige kerels en dames, en het knusse stadje Vela Luka.

Het avontuur gaat aldus verder! Dubrovnik onveilig gemaakt (zeker de moeite waard), en vervolgens Italië maar weer opgezocht met de boot. Ik ben stiekem al op de terugweg, maar zo zie ik dat gelukkig niet. Nog teveel nieuws om mee te maken.

Zo ben ik van oost naar west gefietst en heb Pompei en Napels aangeraakt. Ook Rome mocht ik niet missen, één van m'n favoriete (oh zo romantische) steden..
Terwijl ik noordwaarts voortzette werd ik onder andere uitgenodigd om te lunchen en dineren met 'la famiglia' in een schitterend landhuis: en m'n tentje mocht in de tuin! Italianen zijn meestal dusdanig enthousiast, vriendelijk en gastvrij dat ik inmiddels de meeste vragen degelijk kan beantwoorden, maar telefoongesprekken blijven nogal lastig :p
Morgen, of overmorgen, als mijn achterwerk hersteld is, tijd om Italië te salueren en Monaco op te zoeken (zou mijn fiets het circuit op mogen?), en vervolgens la France. Parijs mag haar borsten nat maken.

Da Genova, con amore,
Kars

  • 16 Juli 2014 - 14:30

    Martin:

    Hej Karsten, je bent al bijna thuis en ik heb nu door hoe dit werkt. Ik doe mijn best alles gelezen te hebben voordat je weer terug bent :--)

  • 16 Juli 2014 - 19:46

    Martin:

    Hej Karsten, ik ben bij met lezen! Ik hoop dat je mijn late inschakelen niet als desinteresse ziet, ik ben gewoon nog uit het analoge tijdperk.
    Ik ben onder de indruk van wat jullie allemaal al gedaan hebben, eerst samen en later alleen. Die mate van zelfstandigheid belooft nog wat voor de toekomst. Ik hoop wel dat je nog kan wennen aan het normale lever wanneer je weer terug bent.
    O ja, Emile en ik missen je op de vrijdag. We moeten nu zelf veel te hard werken.
    En Parijs, hmm dat komt waarschijnlijk niet in je nieuwe verslag.
    Succes in je laatste weken en als je nog verslagen plaatst, zal ik ze trouw lezen.

  • 25 Juli 2014 - 01:15

    Kars:

    Hey Martin! Leuk dat je 'm gevonden hebt. Ik dacht laat ik ook eens een reactie plaatsen, zodat men weet dat ik alle reacties lees en waardeer. Of ik kan wennen aan het normale leven valt nog te bezien.. en zelfs Parijs staat in het volgende verslagje. Tot spreeks of ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Genua

Tour d'Europe 2014

..op de fiets dus.

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2014

The End? What the FAQ.

24 Juli 2014

Tour de France

23 Juni 2014

Giro d'Italia

31 Mei 2014

Hiep hiep hoera

15 Mei 2014

Slovenië, Kroatië en Deel Twee
Karsten en Abel

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 10196

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 15 Augustus 2014

Tour d'Europe 2014

Landen bezocht: