Utrecht tot Bastogne - Reisverslag uit Bastenaken, België van Karsten en Abel Asdonk en Németh - WaarBenJij.nu Utrecht tot Bastogne - Reisverslag uit Bastenaken, België van Karsten en Abel Asdonk en Németh - WaarBenJij.nu

Utrecht tot Bastogne

Door: Karsten

Blijf op de hoogte en volg Karsten en Abel

17 Maart 2014 | België, Bastenaken

Zo. Alweer een week onderweg! Met bloed zweet en tranen, maar vooral zweet, zijn we nu aangekomen in het plaatsje Bastogne (koekjes!): een soort Las Vegas in een weiland, vlakbij Luxemburg. We hebben ondertussen op boerderijen en in tuinen gekampeerd, waar lieve mensen ons dikwijls eten en drinken aanboden - waar we natuurlijk geen nee tegen zeggen. Meestal is het namelijk aan een automobilist vragen of hij even ons benzineflesje wil bijvullen zodat we een goedkope pot pasta kunnen opborrelen.. Maar alles smaakt even goed na een lange dag met je reet op een zadel. Dat geldt vooral hier in de Ardennen, waar je nooit zeker weet of de volgende 20 kilometers uphill of downhill zijn. Uphill is verschrikkelijk en beenbrekend, downhill is een heerlijk achtbaanritje met een rustige 50km/h (op de fiets is dat HARD).
Wat het weer betreft: we hebben op de fiets letterlijk nog geen druppel meegemaakt! In het zonnetje is het heerlijk touren. 'S nachts regent het af en toe wel, wat het leven in en rondom de tent soms vochtig en schmutzig maakt. Warm, droog en schoon versus koud, nat en vies. Wordt over nagedacht. Maar ik vrees dat die strijd nog ten volle gestreden moet worden, nu we richting de Alpen vertrekken en omstandigheden guurder worden...

Vanuit een goedkoop hotelletje (dat hebben we wel verdiend) in Bastogne with love,

Abel en Karsten

Ps: foto's en video's bij de vleet, alleen nog geen werkende pc gevonden... Ze komen zsm! X

• 17 Maart 2014 - 09:53

Saritha:

Be safe guys and have fun :)

• 17 Maart 2014 - 11:05

Marlou:

Sluit me van harte aan bij Saritha! wat lekker om jullie eerste Kabel te lezen! Supertrots en luid juichend.... Go boys!

• 17 Maart 2014 - 11:19

Boer :

al verliefd plutor? ik heb mijn geld op Luxemburg namelijk xP. Succes strijders!!!

• 17 Maart 2014 - 14:53

Yaosca:

De eerste week klinkt al super leuk! Have fun verder! X

• 18 Maart 2014 - 08:01

Bloem:

Ik ben jaloers!! Keep the spirit guys. Geweldig deze uitdaging. Geniet en houd ons op de hoogte. JW

• 18 Maart 2014 - 09:26

Robin Douglas:

Volhouden mannen en geniet!

• 18 Maart 2014 - 18:11

Marcelle:

Heerlijk om jullie eerste echte kabel te lezen! Leef volop met jullie mee en hoop op snel prachtige foto's en filmpjes...hoe viezer hoe beter haha. Het begin is er, nu op naar de echte bergen!! Spannend hoor mannen!
    Big hug!